2013. október 4., péntek

Totó szülőknek



Szeretnéd megtudni, hogyan reagálnál tipikus szülő-gyerek párbeszédekben??? Töltsd ki SZÜLŐKNEK SZÓLÓ TOTÓNKAT és megtudod!

A végén megtalálod a rövid megfejtést is, de ha részletesen szeretnéd megismerni a válaszok miértjét, azaz  szakértőink válaszát, akkor kattints ide!



Totó szülőknek

1.       Gyermekem óriási hisztit csap a boltban, hogy megvegyek neki egy játékot, pedig világosan megmondtam neki, hogy most nem ezért jöttünk. Mit teszek?
a)      Egyből megveszem neki azt a játékot, fő a békesség. Különben is nagyon kínos, mikor mindenki minket néz.
b)      Kitartok a döntésem mellett, mégiscsak én vagyok a „főnök”…
c)       Megígérem, hogy ha abba hagyja, veszek neki csokit – így a kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad.

2.       Gyermekem mindig a másik gyerek kezéből veszi ki a játékot. Mit teszek?
a)      Megtanítom neki, hogy kérje el, és várja meg, míg odaadják.
b)      Nem szólok semmit, örülök, hogy ilyen életre való gyerek.
c)       Nagyon szégyellem magam a gyerekem viselkedése miatt, úgyhogy odamegyek, és visszaadom a másik gyereknek, amit az enyém elvett tőle. A gyerekemnek meg elmagyarázom, hogy ilyet rendes gyerek nem csinál.

3.       Kánikulai nap van, halálosan fáradtan érek haza a munkából, ráadásul a főnököm is jól felidegesített. Legszívesebben fognám magam, és lefeküdnék aludni. (Anyáknak:) A családnak viszont már tegnap megígértem, hogy palacsinta lesz vacsorára. (Apáknak:) A családnak viszont már tegnap megígértem, hogy felállítom a kerti medencét és este közös pancsolás lesz. Mit teszel?
a)      Fogcsikorgatva bár, de beváltom az ígéretemet. Nem tehetem meg, hogy ne tartsam be, amit mondtam.
b)      Lefekszem, mert nem tartozom magyarázattal egy ilyen nap után senkinek. A palacsinta/medence várhat másnapig. Be kell, hogy lássák, mindenkinek lehet rossz napja.
c)       Elmondom, hogy pocsék napom volt, semmi kedvem a palacsintasütéshez/medenceállításhoz. Ha mégis ragaszkodnak hozzá, kérem a segítségüket, de ha nem segítenek, akkor lelkiismeret-furdalás nélkül megmondom, hogy napoljuk el a programot.

4.       Gyermekem, látva, hogy a párommal találkozásnál szájon csókoljuk egymást, utánozna  minket. Mit teszek?
a)      Megölelem, megpuszilom és elmondom, hogy ez csak anyának/apának van fenntartva.
b)      Megengedem, hogy csinálja, hisz kicsi még, úgysem ért belőle semmit.
c)       Rákiáltok, nehogy még egyszer előforduljon.

5.       Válassza ki a gyermek képzeletalkotása szempontjából leginkább fejlesztő tevékenységek sorát! (sorrend: a leginkább fejlesztőtől a legkevésbé fejlesztőig)
a)      Mesenézés videón, mesenézés tévén, mesenézés diavetítőn, felolvasás, olvasás.
b)      Olvasás, felolvasás, mesenézés diavetítőn, mesenézés videón, tévén.
c)       Mesenézés diavetítőn, mesenézés videón, tévén, olvasás, felolvasás.

6.       Észreveszem, hogy 8-10 éves gyermekem hímvesszőt rajzol, és csúnya dolgokat ír. Mit teszek?
a)      Elveszem, összetépem és megmondom, hogy soha többet ne rajzoljon ilyen gusztustalanságot!
b)      Akkor nem szólok, amikor észreveszem, de igyekszem mihamarabb beszélgetést kezdeményezni a témáról, visszatérve a rajzra.
c)       Azonnal megkérdezem, mit rajzolt, és elmagyarázom, hogy mi mire való.

7.       Gyermekem nem takarítja a szobáját, mindig rendetlenség van. Mit teszek?
a)      Megállapodunk egy közeli időpontban, ami mindkettőnknek elfogadható a kitakarítás befejezésére.
b)      Minden nap elmondom, hogy ilyen rendetlenségben nem lehet élni, és hogy nekem milyen nagy munka rendet tenni nála.
c)       Határidőt adok, ameddig ki kell takarítania, különben nem mehet el a hétvégi programra.

8.       Gyermekem szeretné befejezni a zenetanulást, pedig én nagyon sokra tartom a
hangszeres tudást. Mit teszek?
a)      Mindenképpen meggyőzöm, hogy fejezze be még a hátralévő három évet, nem
veszhet kárba az eddig beleölt pénz, idő és energia.
b)      Azonnal leteheti a hangszert, másnap már nem is kell órára mennie – miért
kellene olyanra kényszerítenem, amit nem akar?
c)       Megállapodunk, hogy a megkezdett évet befejezi, azután abbahagyhatja.

9.       Okos, értelmes gyermekem mellett egyszerűen képtelenség beszélgetni. Állandóan mondja ő is a magáét, kiköveteli, hogy ráfigyeljenek.
a)      Szerintem ezzel nincs semmi gond, természetes, hogy a gyerek van a központban. Akinek ez nem tetszik, inkább ne is akarjon velünk közös programot csinálni.
b)      Kitalálok valami olyan rendszert, amivel ösztönzöm arra, hogy tudjon csendben maradni.
c)       Nagyon kínos dolognak tartom, ezért ha esetleg vendégségbe vagy ügyeket intézni, vásárolni megyünk, inkább megkérek valakit, hogy vigyázzon rá.

10.   Már régóta várok egy filmet a Tv-ben. Tv nézés közben a gyerekek azonban összevesznek. Mit teszek?
a)      Megpróbálom gyorsan elrendezni a vitát, és valami feladattal elterelni a figyelmüket a veszekedésről. Aztán megkérem őket, hagyjanak nyugodtam Tv-t nézni, mert ez most fontos nekem.
b)      Abbahagyom a tévézést, és inkább leülök velük játszani, hogy békesség legyen.
c)       Hangosabbra veszem a TV-t, és elzavarom őket a szobájukba, hogy ott idétlenkedjenek.

11.   Észreveszem, hogy gyermekem közönséges, durva témájú képeket, szövegeket kap az osztálytársától a neten. Mit teszek?
a)      Nem szólok bele, ez a gyerekek dolga, intézzék el egymás közt.
b)      Azonnal kikapcsoltatom a gépet és egy hónapra eltiltom a használatától. Megkeresem a pedagógust és beszélek vele.
c)       Megbeszélem vele, hogy ezekben a képekben mi az, ami miatt szerintem helytelenek, és miért gondolom károsnak az ilyen képeket. Megkeresem a gyerek szüleit és beszélek velük.

12.   A mai gyermekek fejlődésére milyen hatással van a digitális kultúra (telefon, tévé. videó, DVD, digitális játékok, számítógép) térhódítása?
a)      A digitális kor gyermekei sok, változó információt képesek feldolgozni, gyorsan tudnak dönteni. Ugyanakkor képzeletalkotásuk gyengébb, kevés a mozgásos tapasztalatuk, kevesebb az igényük az aktív tevékenykedésre.
b)      Pozitív hatással van, hiszen hallás, látás útján hatalmas információ birtokába juthatnak a gyermekek.
c)       Negatív hatással van, mert a gyermekek keveset olvasnak, így a gondolkodásuk (az összefüggések-, az időrendi sorrend felismerése, a képzeletalkotás, a nyelvi kifejezés) nem fejlődik megfelelően.

13.   A gyermekem bal kézzel eszik és rajzol. Aggódom, hogy hátrányt fog szenvedni az iskolában és felnőtt korában emiatt. Mit teszek?
a)      Átszoktatom a jobb kezére.
b)      Fejlesztem mindkét kezét.
c)       Nem erőltetek semmit, hagyom a bal kezét erősödni, ügyesedni.
Köszönjük érdeklődésed! A SZIFON-csapat

A TOTÓ SZÜLŐKNEK MEGFEJTÉSEI

Megfejtés: 1/b) Kitartok a döntésem mellett, mégiscsak én vagyok a „főnök”…

Megfejtés: 2/a) Megtanítom neki, hogy kérje el és várja meg, míg odaadják.

Megfejtés: 3/c) Elmondom, hogy pocsék napom volt, semmi kedvem a palacsintasütéshez/medenceállításhoz. Ha mégis ragaszkodnak hozzá, kérem a segítségüket, de ha nem segítenek, akkor lelkiismeret-furdalás nélkül megmondom, hogy napoljuk el a programot.

Megfejtés: 4/a) Megölelem, megpuszilom és elmondom, hogy ez csak anyának/apának van fenntartva.

Megfejtés: 5/b) Olvasás, felolvasás, mesenézés diavetítőn, mesenézés videón, tévén.

Megfejtés: 6/b) Akkor nem szólok, amikor észreveszem, de igyekszem mihamarabb beszélgetést kezdeményezni a témáról, visszatérve a rajzra.

Megfejtés: 7/a) Megállapodunk egy közeli időpontban, ami mindkettőnknek elfogadható a kitakarítás befejezésére.

Megfejtés: 8/c) Megállapodunk, hogy a megkezdett évet befejezi, azután abbahagyhatja.

Megfejtés: 9/b) Kitalálok valami olyan rendszert, amivel ösztönzöm arra, hogy tudjon csendben maradni.

Megfejtés: 10/a) Megpróbálom gyorsan elrendezni a vitát és valami feladattal elterelni a figyelmüket a veszekedésről. Aztán megkérem őket, hagyjanak nyugodtam Tv-t nézni, mert ez most fontos nekem.

Megfejtés: 11/c) Megbeszélem vele, hogy ezekben a képekben mi az, ami miatt szerintem helytelenek, és miért gondolom károsnak az ilyen képeket. Megkeresem a gyerek szüleit és beszélek velük.

Megfejtés: 12/a) A digitális kor gyermekei sok, változó információt képesek feldolgozni, gyorsan tudnak dönteni. Ugyanakkor képzeletalkotásuk gyengébb, kevés a mozgásos tapasztalatuk, kevesebb az igényük az aktív tevékenykedésre.

Megfejtés: 13/c) Nem erőltetek semmit, hagyom a bal kezét erősödni, ügyesedni.

Ha részletesen szeretnéd megismerni a válaszok miértjét, azaz  szakértőink válaszainak magyarázatát, akkor kattints ide!

További szülőknek, nagyszülőknek szóló hírek és SZIFON események, programok itt:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése