A CSÖRGŐTŐL
AZ OKOSTELEFONIG (a digitális technológia hatásai, a tanulási zavar elkerülése)
című előadásunk ajánlóját olvashatod.
Időpont: 2013. november 8-án, pénteken 18:00-19:30
Helyszín: MOM Kulturális Központ (Gesztenyéskert végében), 1124
Budapest, Csörsz u. 18.
Belépő: 500.- Ft, de Hegyvidék kártyával INGYENES! A minimális
belépődíjból teát és pogácsát biztosítunk a résztvevőknek.
Ha
szülőként felmerültek benned is a következő kérdések, ne habozz, gyere és kérdezz
személyesen is a szakértőinktől:
·
Milyen szerepe van a mozgásnak a készségek, képességek
(részképességnek) kialakulásában?
·
Milyenek a fejlesztő játékok? Hol lehet beszerezni?
·
Milyen készségek szükségesek az írás, olvasás,
számolás elsajátításához?
·
Milyen digitális eszközzel, mit és mennyi ideig
játszhat gyermekünk?
·
Mik a tanulási zavar veszélyeztetettség tünetei? A
tünetek hogyan befolyásolják az első osztályos gyermek ismeretszerzését?
·
Az iskolai kudarc milyen hatással van a tanulók
pszichés fejlődésére? Befolyásolják-e a szülő-gyermek kapcsolatot?
Az iskolaérettség
kialakulása 0 éves kortól 6 éves korig zajlik. Az egészséges testi,
mentális és pszichés fejlődés alapja a
mozgás. A mozgás megfelelő fejlődése nélkül nem alakulhatnak ki azok a
készségek, képességek (részképességek), amelyek a beszéd, az írás, az olvasás
és a számolás elsajátításához szükségesek.
A ma felcseperedő kisgyermekek mozgástere már csecsemőkortól szűk, kevés kihívást, gyakorlási
lehetőséget rejt magában, mindemellett a számítógépes játékok, a tévé,
videó, a telefon az élet korai szakaszától kezdve meghatározó. Mindezek az
életkornak megfelelő nagymozgás, finommozgás fejlődését lassítják vagy
gátolják.
Digitális családmodell?! Kép: ikea.hu |
Emellett a digitális kultúra hatására megváltozott a gyermekek ismeretszerző
tevékenysége is, és korunk gyermekeit már más hatások érik, mint szüleit és
nagyszüleit.
A felsoroltak következményeként ma a tanulási zavar
veszélyeztetettség kialakulásának esélye nő, a kultúrtechnikák (írás, olvasás,
számolás) elsajátítása során elszenvedett kudarc
gyakrabban fordul elő.
Azonban a szülő megfelelő tájékozottsággal,
tudatossággal megelőzheti,
veszélyeztetettség esetén szakértő bevonásával enyhítheti a problémákat, így a kisiskolás kor kudarcai csökkennek, a sikeres iskolakezdés pedig megalapozza a
későbbi felszabadult ismeretszerzést.
Előadóink:
Kontra Sarolta
óvónő, gyógypedagógus (szurdologopédus), mentálhigiénés szakember,
országos szakértő (2002-2010)
2 gyermek édesanyja és egy másfél
éves kislány nagymamája
Urbánné Deres Judit
gyógypedagógus, logopédus, anyanyelvi mentor, szurdopedagógus, fejlesztő
pedagógus, óvodapedagógus, országos
szakértő (2002-2010)
3 gyermek édesanyja, két
kamaszkorú kislány nagymamája
FONTOS: AZ ELŐADÁS
ELŐTT JEGYVÁSÁRLÁS SZÜKSÉGES (A HEGYVIDÉK KÁRTYÁVAL RENDELKEZŐKNEK IS (ŐK 0.-
FT-OS JEGYET KAPNAK).
JEGYÉRTÉKESÍTÉS
MOM Kulturális Központ, 1124 Budapest, Csörsz u. 18.
Nyitva tartás |
mindennap 8.00-19.30 óráig | továbbá rendezvényekhez igazodóan.
Telefon | [+36 1]
319 9854 / 222-es mellék
e-mail | jegy@momkult.hu
e-mail | jegy@momkult.hu
Weben keresztül:
www.mom.jegy.hu
VIDEÓ AJÁNLÓNKAT IDE KATTINTVA MEGNÉZHETED!
VIDEÓ AJÁNLÓNKAT IDE KATTINTVA MEGNÉZHETED!
További szülőknek, nagyszülőknek szóló hírek, programok itt: www.facebook.com/ASZIFON
www.facebook.com/ASZIFON * http://aszuloisfontos.blogspot.hu/
* www.pinterest.com/ASZIFON * www.szifon.eu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése